Verzenden & retourneren
Gratis verzending vanaf €50,-
Bij Motion Mobility betaalt u bij een bestelling vanaf €50,- geen verzendkosten. Voor bestellingen onder de € 50,- betaalt u € 6,95 verzendkosten binnen Nederland en €7,99 voor het verzenden naar België.
Levertijd
Snelle levering:
Op werkdagen voor 15.00 uur besteld, betekent dezelfde dag verzonden. Dit geldt voor producten die:
- als status hebben; 'vòòr 15:00 besteld, vandaag verstuurd' ;
- op voorraad zijn in ons magazijn;
- u betaald met iDeal, Klarna, Creditcard, PayPal, Bancontact of in3
- vervoerd worden met een pakketdienst zoals DPD, PostNL, GLS, DHL, Transmission
Actuele status van jouw bestelling:
Heeft u een bestelling geplaatst en bent u benieuwd naar de actuele status ervan? Log dan in op onze webshop met uw e-mailadres en wachtwoord. Hier vindt u de meest actuele leverdatum.
Voorraad
Bij elk product staat de levertijd vermeld. Hebben wij het product niet op voorraad, dan geven wij een verwachte levertijd bij het product.
Vervoerders
Wie bezorgt uw pakketje?
Om uw bestelling zo snel mogelijk bij u thuis te krijgen, werken wij samen met verschillende vervoerders. Zo hebben we een hecht samenwerkingsverband met Postnl, DHL, GLS, DPD en Transmission.
Pakket traceren
Waar is mijn pakketje?
Zodra uw bestelling is verzonden ontvangt u een bevestigingsmail met een trackingcode. Met deze code kunt u uw bestelling volgen. Dit geldt voor alle artikelen die vervoerd worden door PostNL, DPD, DHL, GLS en Transmission. Dit geldt niet voor artikelen die met een koerier worden geleverd. Hiervoor maken wij telefonisch of per mail een bezorgafspraak.
Dropshipment-leveringen
In een aantal gevallen worden producten rechtstreeks vanuit onze leverancier naar u verzonden. Ook voor dit soort zendingen kunnen wij u in de meeste gevallen de tracking-gegevens doorgeven. Onze klantenservice houdt u op de hoogte van de levering.
Als u niet thuis bent
Niet aanwezig:
Wanneer u niet aanwezig bent op het moment van afleveren wordt uw bestelling bij de buren afgeleverd of wordt er een afwezigheidsbriefje in de brievenbus gedaan (PostNL laat vanaf 1 juli geen briefjes meer achter in de brievenbus, u wordt op de hoogte gehouden via e-mail of de app). In sommige gevallen kunt u op de tracking pagina bij onze vervoerders laten weten op welk tijdstip u het pakketje graag zou willen ontvangen.
Retourneren
Wanneer u een bestelling heeft geplaatst bij motionmobility.nl heeft u een bedenktijd van 14 dagen. Binnen dit retourtermijn kunt u zonder reden afzien van uw bestelling en het product retour sturen.
Als u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, dient uw bestelling binnen 14 dagen na aanmelding van retour bij ons terug te zijn. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd dienen te worden. Nadat wij het artikel retour hebben ontvangen, storten wij uw aankoopbedrag terug binnen 14 dagen inclusief eventuele verzendkosten. Enkel de retourkosten niet, die zijn voor eigen rekening.
Hier is een kort overzicht van ons retour-stappenplan:
1. Nieuw: U hebt zojuist een nieuw retourverzoek ingediend.
2. In behandeling: Wij verwerken uw verzoek en zorgen ervoor dat de verwerking voldoet aan ons terugbetalings- en retourbeleid.
3. Geautoriseerd: Wij hebben uw retour geautoriseerd en nemen binnenkort contact met u op.
4. Gerepareerd: Wij hebben de reparaties aan uw artikel(en) in uw retourverzoek voltooid.
5. Terugbetaald: De terugbetaling vindt plaats op de kaart of rekening waarmee de bestelling is betaald. Afhankelijk van het beleid van uw bank of kaartuitgever kan het drie tot vijf dagen duren voordat het bedrag op uw rekening is bijgeschreven.
6. Verworpen: Wij kunnen uw retour niet verwerken omdat deze in strijd is met ons terugbetalings- en retourbeleid. Zie voor meer informatie ons Retourbeleid.
7. Geannuleerd: Het retourverzoek is geannuleerd (door de klant of door ons).
Let op! Bij het dichtplakken gelieve geen grijze of zwarte tape gebruiken en niet op de verpakking te schrijven.
Speciaal voor u bestelde artikelen kunnen helaas niet worden geretourneerd. Dit zijn artikelen welke wij niet standaard in ons assortiment hebben.
Schademelding
Eventuele beschadigingen of tekortkomingen aan de geleverde producten dienen binnen een periode van 2 weken na ontvangst schriftelijk aan ons te worden gemeld. Meldingen die na deze periode van 2 weken worden ontvangen, worden niet in behandeling genomen, en er wordt geen oplossing aangeboden. Wij vragen onze klanten vriendelijk doch dringend om binnen deze termijn eventuele gebreken aan ons te rapporteren, zodat wij tijdig passende maatregelen kunnen nemen."
Bij vragen over uw bestelling kunt u altijd een bericht voor ons achterlaten via de link in My Account. Dit is de efficiëntste manier om met ons te communiceren, omdat alle vragen die u via My Account stelt automatisch worden gekoppeld aan de bestel- en factuurinformatie van uw account. Natuurlijk kunt u ons ook altijd bellen als u daar de voorkeur aan geeft!
Hygiëne producten
Om hygiënische redenen kunnen de onderstaande producten niet worden geretourneerd, tenzij de producten in de originele, ongeschonden verpakking zitten
- Toiletverhogers
- Afveeghulpen
- Toiletstoelen
- Badliften
- Urinaals
- Luiers
- Douchestoelen / Douchekrukken
- Ondersteken / Bedpannen
- (rolstoel)kussens
- Desinfectiemiddelen
Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn retour gestuurde product?
Het bedrag wat u retour ontvangt hangt af van:
– De waardevermindering van het product en deze hangt af van de volgende factoren:
- beschadiging van het artikel
- beschadiging van de verpakking
- in hoeverre het product compleet is
– De kosten die door ons gemaakt moeten worden om het product weer te verkopen. Er moeten nieuwe foto’s / teksten gemaakt worden. Hiervoor rekenen wij €5,- en worden samen met de waardevermindering ingehouden.
Speciaal bestelde artikelen of artikelen niet in ons standaard assortiment welke in de winkel of webwinkel besteld zijn kunnen helaas niet retour genomen worden.
Let op! De verzendkosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
Voor overige voorwaarden die gelden bij het retourneren verwijzen wij u graag door naar onze algemene voorwaarden.
Wanneer u niet tevreden bent of uw aankoop kunt u gebruik maken van het retourformulier. Dit formulier stuurt u samen met de retourzending naar het onderstaande adres. Is het product defect? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice.
Adres:
Motion Mobility
afd. Retouren
Argonweg 125
1362AD Almere